18 Авг 2016

105

2222

Досиетата „G“ - Пингвин

Цяла година бе преминала след безпрецедентните промени, които бяха наложени от Panda алгоритъма и SEO светът бе разтресен отново. До края на април 2012 много уебмастъри забелязаха опустошителни промени по сайтовете си, както и по резултатите от търсачките. Това не бе свързано по никакъв начин със съдържанието им, нито с редицата други фактори, които преди това бяха от значение. На 24 април, съмненията и най-страшните кошмари, за някои хора, бяха потвърдени – нов разсичащ алгоритъм бе излязъл засягащ всички неестествени линкове във всичките им форми. На вашето внимание ви представяме алгоритъмът на Google – Penguin или Пингвин – измамно сладък, но и смъртоносен за всички злоупотребяващи с търсачката. 

Кога: Официалната рилийз дата за Penguin алгоритъма беше 24.04.2012 г. На този ден, от Google пуснаха публично известие, което в общи линии осведомяваше широката аудитория за важността и разликата между White Hat SEO – методите, при които се използват техники, които са приети от търсачките като стандартни и ориентирани към интересите на потребителите и Black Hat SEO или така нареченото „черно SEO“, при което се използват непозволени методи за оптимизиране, с цел манипулация на търсачките и подобряване на рейтинга на сайта. Принципите, които трябва да се прилагат за добър и полезен сайт бяха обяснени, с което спекулациите за рилийзът на новия алгоритъм бяха автоматично потвърдени.

Какво представлява: До преди 2012 г., постигане на добър рейтинг на сайтовете бе доста лесно начинание. Беше доста очевидно, че търсачките обичаха уебсайтове наситени с линкове. Всичко се свеждаше до това, кой ще има най-много линкове по страниците си. Но с внезапната поява на Penguin, куп сайтове изгубиха много от позициите си. Причините включваха всякакви видове схеми за линкове, като на пример ферми за линкове, обяснителни текстове на входящи връзки, слагане на твърде много ключови думи, линк спам, както и всякакъв тип неестествено закупуване на линкове с цел подсилване на входящия линк профил. От Google ясно бяха изявили намеренията си – след направеното разчистване на съдържанието с Panda, бе дошло и времето за подобряване на линк профилите. Проблемът беше, че по това време много от уебмастърите не съумяваха да проумеят какво точно в техният уебсайт е провокирало алгоритъма, като дори голям брой легитимни сайтове станаха жертва на „разчистването“. 

Еволюция: Penguin предизвика много вълнения в света на SEO оптимизацията, така че на пръв поглед, изглеждаше, че Google ще се опитат да въведат някакъв контрол по щетите с пускането доста чести актуализации. Първоначалният рилийз засегна повече от 3% от резултатите в търсачките, последван от серия състояща се от 4 актуализации, като всичко това се разигра в рамките на период по-малък от 2 години, като след това настъпи лек застой. Актуализация се очакваше да излезе през 2014г., но се оказа, че това е просто опресняване. За тези, които не са наясно, разликата между актуализация и опресняване се състои в това, че актуализацията съдържа промени по алгоритъма, докато опресняването обновява вече съществуващата информация. Такива несъответствия причиниха хаос, тъй като с алгоритмичните наказания, единственият начин да оправиш щетите по сайта е да изчакаш да излезе актуализация, която да провери сайта отново. За сега се препоръчва, уебмастърите да се придържат към ръчни съоръжения, поне докато от Google не разяснят бъдещето, планирано за Penguin. 

Как да: Като за начало, както с всички останали трудности, трябва да разнищите проблема. От първостепенна важност е да се направи щателен линк одит, за да се разбере кои точно са проблемните страници и техните линкове. Основно правило е, че ако някога сте купували линкове, било то от някой „професионалист“, или пък сте го направили, защото някой приятел ви е посъветвал, то ви чака голяма изненада. Ако ви изглежда твърде лесно, то по-добре стойте на страна, тъй като не се знае до какви усложнения ще доведе. Веднъж намерени, лошите линкове трябва незабавно да бъдат премахнати от сайта. За тази цел или помолете собственика на сайта или използвайте Disavaw инструмента, който е създаден специално за това. Вашият линк профил ще става все по естествен и това е времето да преминете от защита в атака.  Обяснителните текстове на входящите връзки много често са причината, която задейства Penguin, така че е по-добре да се разреди съдържанието на подобни текстове от страниците ви. Това лесно би могло да се постигне, ако поставите нови линкове на страниците и разнообразите обяснителните текстове. От тук нататък просто изплакнете и повторете. 

Борбата срещу манипулираните резултати в търсачките пое огромна крачка напред с въвеждането на Penguin. Нещата изглеждат все по-добре и по-добре за естествено изградените и развити уебсайтове, но много нови подобрения тепърва предстоят. 

Вие самите били ли сте удряни някога от Penguin ъпдейт? Разкажете ни в коментарите от долу и получете съвет от нас. 

Категории: SEO оптимизация
X