Досиетата „G“ - Панда
Ах, 1998-ма! Това бе годината, през която Франция спечели Световната Купа, Клинтън удивляваше света с дръзките си афери, а малък гараж в Калифорния стана свидетел на раждането на мултимилярдната корпорация Google. В хода на следващите няколко седмици ще ви отведем на едно историческо търсене на знания и по-добро разбиране на това, което лежи „под капака“ на най-голямата Интернет търсачка в света. На кратко – ще разгледаме някои от основните промени по алгоритъма, които помогнаха на Google да подобри главоломно начина, по който класира уеб страниците. И така, нашето пътешествие започва през не толкова далечната 2011-та година...
Кога: До преди няколко години, онлайн търсенето беше изпълнено с редица затруднения. През Февруари 2011г. уебсайт собствениците се бореха ожесточено с непознатия алгоритъм, който удари голям брой от сайтовете и повали класирането им в търсачката. Google потвърди тези спекулации, като по този начин Панда обновлението бе представено на света.
Какво представлява: Това е обновлението по алгоритъма, което значително намалява класирането на нискокачествените сайтове. Тук под „нискокачествени“ разбираме страници с малко до никакво съдържание, спам, съдържащи твърде много реклами, лоша навигация и в общи линии всичко, което е повече с търговска насоченост, от колкото ориентирано към потребителя. Алгоритъмът, който е кръстен на създателя си – Навнийт Панда, значително накланя везните в полза на сайтовете, които имат по-задълбочено съдържание, такова, каквото действително би отговорило на дадено търсене, не просто водещо към изложба от банери. Панда бе пионера на серията от обновления, които не просто награждаваха усилията на едни, но също и наказваха методите на други. Това бе една своеобразна черта, която разграничаваше естествените тактики за създаване на уеб съдържание от неестествените такива.
Еволюция: Панда претърпя множество промени през годините. Първоначалното пускане на обновлението, което засегна масивните 12% от уеб търсенията, бе последвано от още обновления през същата година, повечето от които незначителни и все пак засягащи между 6 и 9% от търсенията. Следващите 2 години се характеризираха с редица дребни обновления, последвани от едно по-значително през средата на 2014г. и още едно през септември 2014г. И точно, когато нещата около Панда изглеждаха сякаш са притихнали, общността получи вести, че алгоритъмът е внедрен в основните класификационни сигнали на търсачката. Тези новини по-късно бяха потвърдени от самия Гари Илиас. Това означаваше, че следващи обновления на Панда няма да бъдат обявявани, а ще бъдат постоянно активни като част от основния ресурс.
Как: Ако подозирате, че сайтът ви е бил негативно засегнат от Панда, то тогава това, което трябва да направите е да направите нужното проучване. Анализирайте сайта си страница по страница. Можете да проследите кои страници ви носят трафик (и как) и кои ви дърпат назад, много лесно чрез Google Analytics или през конзолата за търсене. Задайте си въпроса, защо съответните страници не се класират добре. Имат ли достатъчно съдържание? То стойностно ли е? Дали по самите страници няма твърде много реклами? Поставете се на мястото на потребителя и установете следното: Ако определено търсене ви е довело до съответната страница, то самата страница отговаря ли правилно на самото търсене? Ако сте купили съдържанието си от Fiverr реклама, има много голям шанс, че тя няма да съответства на стандартите за качество и е много вероятно да ви създаде проблеми. За да разрешите проблемите по страниците, Google съветва да подобрите съдържанието им. Ако все пак, по-голямата част от страниците ви са засегнати, то много е вероятно да се наложи цялостното им премахване от индекса, поне докато имате възможността да ги подобрите.
Считайте Панда за наръчник за как да направите сайта си по-приятен – предоставяйте на посетителите си добре представено и редактирано съдържание и наблюдавайте как популярността ви нараства главоломно.
Ако тази блог статия ви е харесала, то тогава не пропускайте следващия ни анализ на Пингвин обновлението.