01 Ное 2016

57

2345

Досиетата “G” - Колибри

Лятото на 2013 година бе изпълнено със събития. В SEO общностите се носеше слух относно промени в алгоритъма на Интернет търсачките. Към края на август, точно около петнадесетия рожден ден на Google, Интернет гиганта официално потвърди съществуването на нов ъпдейт. За разлика от предишните внасяни промени, тази бе представена като един напълно нов алгоритъм. Актуализацията бе подходящо именувана Колибри ( Hummingbird), за да изобрази бързината и точността ѝ. 

Кога: На 30-ти август 2013 година, в зората на техния рожден ден, Google потвърждават официално новата актуализация в алгоритъма си. Въпреки това, обаче, изглежда, че самата актуализация е влязла в действие няколко седмици по-рано. Някои собственици на сайтове забелязват колебания в резултатите от търсенията, което се спекулира, че е следствие на новия фактор на търсачката. Веднъж след като Google обяви за съществуването на новия ъпдейт всичко си дойде на мястото. 

Какво представлява: Семантично търсене! Това са двете думи, които най-добре обясняват смисъла, който се крие зад Google Колибри или по-просто казано, това означава, че алгоритъмът разпознава не само ключови думи в дадено търсене, но и се опитва да разбере връзките помежду им.  През 90-те години на 20-ти век, както и през самото начало на първото десетилетие на 21 век правилата за добро класиране в Google бяха прости и всичко зависеше от ключовите думи, които използвате. Колкото повече ключови думи, толкова по-добре. С Колибри направихме преход към нещо, което сега наричаме "conversational search" или на български – разговорно търсене. Сега вместо да изписваме „Пиза кула височина“ в търсачката, можем да зададем кохерентно структуриран въпрос, сякаш питаме истински човек - „Колко метра е висока кулата в Пиза?“. Още по-впечатляващото нещо е, че колкото повече търсения и различни запитвания има, толкова по-добре търсачката се „научава“ да следва алгоритъма и да показва все по-точни и подходящи резултати. Това откритие се превърна в новоустановена норма. Болезнено очевидният пропуск в алгоритъма преди появата на Колибри не бе тайна за никого. Колибри покрива този пропуск и дава възможността за изписване на въпрос и получаването на точен отговор, без да трябва да се прелистват десетки страници от резултати наситени с ключови думи, които нямат какъвто и да е смисъл. Времето, през което търсачките действаха праволинейно по обединени редици правила приключи. Преди Колибри, алгоритъмът за търсене се движеше по основната логика на думите и начинът, по който те са свързани, но това можеше да се прилага само на думи, които вече присъстват в Knowledge Graph-а на Google. С основната актуализация се забелязаха значителни подобрения в тази насока. Новата търсачка имаше много по-задълбочено разбиране, което означава, че не просто „прочиташе“ зададения низ, но и се опитваше да вникне в смисъла, който стои зад думите. Колкото по-добре ви „разбира“ търсачката, толкова по-малко време ще прекарате в „ровене“ из резултатите. 

Еволюция: Тъй като Колибри бе една напълно нова актуализация на алгоритъма за търсене, при него няма такава еволюция, каквато се наблюдава при Панда и Пингвин. От друга страна, всяка една следваща актуализация може да се счита като част от еволюцията на Колибри. 

Как: За разлика от Панда и Пингвин, Колибри не е алгоритъм, който да налага санкции. Факт е, че някои уебсайтове неминуемо са изпитали колебания в класирането, но това най-вече се дължи на по-високото класиране на уебсайтове, за които се счита, че имат „качествено“ съдържание. Въпреки, че няма конкретни мерки, които да предприемете срещу понижаването на ранка ви в търсачката, има няколко добри практики, които можете да упражните, за да гарантирате успеха си. Обмислете long tail ключови думи. Това са ключови думи, които са по-специфични и не са употребявани толкова често от конкуренцията. Мобилните устройства вече са се превърнали в голяма част от живота ни, а гласовите команди и търсения стават все по-популярни с всеки изминал ден. Освен това заявките към търсачките стават все по-дълги и сложни, което означава, че стремежа към една определена ключова дума няма да е достатъчен. Синонимите, фразите и словосъчетанията са бъдещето на правилното SEO. 

Google Колибри донесе със себе си и известна доза паника и суматоха, но в края на деня това не повлия много на уеб мастърите и SEO експертите. Промените бяха по-скоро индикатор на това какви стъпки Google  възнамерява да предприеме, за да подобри развитието на органичното търсене. А вие какво мислите по въпроса? Споделете вашите истории с нас и помогнете на всички с личния си опит. 

Категории: SEO оптимизация
X