19 Авг 2016

61

2211

Капка по капка, заедно за #MissingType

“Нека да попълним празните места!” Това апелират липсващите  О-та, А-та и B-та.

Тази седмица трябва да слушаме внимателно и да се доверяваме на знаците – кампанията Missing Type е в ход и се нуждае от кръв! 

Говорим за кампания, целяща по-високата информираност на обществото по така значимата тема за кръвното донорство, инициирана от National Health Service във Великобритания, но разрастнала се в световен мащаб. Наскоро завършилите студенти по Реклама Jo Griffin и Tom Dixon си заслужиха овациите с вдъхновяващата си идея за кампанията. Jo и Tom, които са завършили през 2014 година, и които работят за рекламната агенция WCRS в Лондон, трябвало да измислят креативна и ангажираща кампания за National Blood Week, тъй като запасите от дарена кръв от групите А, В и О драматично намалели. Така те решили да представят визия за един свят, в който не съществуват тези символи и съответно потърсили съдействие от големите брандове, които от своя страна ги махнали от логата си за една седмица. Използва се хаштагът #MissingType (липсващата кръвна група).

Кампанията придоби внушителни размери – цели градове и страни показаха съпричастност и оставиха имената си без А,В и О. Идеята на кампанията е да се покаже, че ако тези букви ги няма, имената на компаниите нямат смисъл. ETNH_st.bg също изказва своята подкрепа към донорите и тези, които се опитват да популяризират донорството, и се раздели с малко О-та… е, и с едно А- :) 

Във все по-сериозен проблем се превръща фактът, че броят на кръвните донори, пада стремглаво надолу и не поглежда назад… всъщност със скорост около 120 000 донори на година. Отговорността е наша да запълним бройката. 

В България положението не е по-розово (червено). Въпреки многото кампании и старанието да се включат привлекателни поощрения, отпуски и т., в крайна сметка основният стимул за даряване си остава чувството на удовлетвореност, но и то идва пост-фактум, така че и на него не може да се разчита. 

Примери- това е, което ни се явява пътеводна светлина и този път :) Искрените ни адмирации за постоянните усилия на БЧК и TimeHeroes в тази посока – да показват активни, даващи и социално значими и отговорни хора. Които между другото даряват и кръв. И ние се включихме, съвсем не между другото.

Именно затова и посланието на каузата е “ Ти можеш да живееш, ако дариш, но някой може да не оживее, ако не го направиш” - запрятайте ръкави, дишайте дълбоко, бъдете смели и… хапнете малко шоколад – не боли, обещавам! Има толкова хора, борещи се със съдбата, които имат нужда да се повозите до кръвния център и да оставите малко от себе си там, за да спасите живот, for real.. 

Плюс това и за вас самите е полезно да обновявате кръвта си от време на време… оставате си по-млади. :)

Съвсем сериозно, светът Ви приветства да станете част от каузата, да прегърнете идеята, да се гмурнете, да се отдадете и т.н. - да почувствате силата на човечността. Donate- it's a bloody good job!

X