08 Ное 2016

105

3808

Топ 5 Съвета за По-успешни Продажби на Черен Петък (Black Friday) и Cyber Monday

Почти настана време за празника, който не е въобще празник, но у най-върлите шопохолици създава чувството, че е рожденият им ден комбиниран с Коледа. Точно така, става въпрос за Черен Петък, по-известен като Black Friday. 

Black Friday и Cyber Monday са петъка и понеделника точно след Деня на Благодарността в САЩ, от където и тръгва традицията. Всяка година Черният Петък се провежда през последния петък на месец Ноември, последван от Кибер Понеделника (Cyber Monday). Днес тези два дни се отбелязват по света, като дните, с които се стартира официално празничното пазаруване. По време на Черния Петък, онлайн продажбите скачат неимоверно. Спокойно бихме могли да кажем, че за онлайн търговците (както и всички търговци като цяло) това е най-натоварения период от годината. Може би най-важно е да се отбележи, че по време на Черния петък се наблюдават главозамайващи намаления, които подлудяват дори и потребителите със силен себеконтрол, подтиквайки ги към спонтанни покупки в последния момент. 

Именно поради наближаването на тези заветни дати – 25 и 28 Ноември, ETNHost реши да помогне на всички онлайн търговци като състави списък с техники и трикове за провеждането на една успешна Black Friday/Cyber Monday кампания. 

1. Проверете какво имате в наличност

Първото и може би най-важно нещо, което можете да направите, преди да се хвърлите на дълбокото, е да ревизирате с какво точно разполагате и може би да заредите още от нещата, от които смятате, че нямате достатъчно в наличност. Помнете, че няма такова нещо като да сте прекалено подготвени. Представете си ситуация, в която се изчерпват количествата  най-популярния и най-продавания ви продукт и то точно в най-натоварения момент. Плашещо нали? В тези четири дни, през които продължава разпродажбата ви (от петък до понеделник) вие трябва да сте в състояние да поемете всяка поръчка, която полети към вас. Спомнете си как е протекла кампанията ви миналата година. Какво се е продавало най-много? Кое се е изчерпало най-бързо? Ако пък тази разпродажба ще ви е първата по случай Черен петък, то тогава ви съветваме да направите проучване за изминалите 5 години. Какво се е продавало най-много, какво се е търсило и така нататък.

2. Уверете се, че сайтът ви ще може да понесе трафика

Определено ще трябва да се уверите, че разполагате с ресурсите да понесете натиска на тълпата и тук вече не говорим за стока. Имайте предвид, че вашият хостинг план ви дава определени ресурси, като те са съобразени с това от какво се нуждае вашият сайт, за да функционира нормално месец за месец. Имайте предвид обаче, че по време на една разпродажба, ако тя е планувана и изпълнена добре, трафикът ви се засилва, което значи, че сайта ви започва да се нуждае от по-богати ресурси. Пресметнете дали текущият ви хостинг план ще може да поеме „удара“ или ще остави сайта ви недостъпен за потребителите ви. Водещи онлайн магазини в България изпитват сериозни проблеми от момента на обявяване на рекламната си кампания „Черен петък”. Причините за това са основно в неподготвеност на инфраструктурата за огромния трафик. Миналата година сайтовете на много родни онлайн магазини се сринаха заради огромния интерес към големите отстъпки. Интересно е да видим дали сега IT отделите са направили съответните изводи и са се подготвили по-добре за голямото натоварване на мрежите им. Така например, всички планове на ETNHost са разработени по начин, който позволява лесното и мигновено преминаване към план предлагащ по-богати ресурси, за да може посетителите ви да имат достъп до него без затруднения. 

3. Оптимизирайте сайта си правилно

Има много неща, които трябва да се уверите, че са направени правилно, едно от които е вашата SEO оптимизация. Без тези малки на пръв поглед неща, търсачките няма да са много благосклонни към страниците ви и няма да ви издигат в търсенията. Уверете се за следните неща:

  • Адаптивен уебсайт – за потребителите, които искат да се насладят на сайта ви през мобилни устройства
  • Интересна/Забавна 404 Error страница – за потребителите, които не могат да открият това, което търсят.
  • Alt тагове – за да може Google да разбира какво има на вашите изображения 

Това са само част от малките, но значими елементи, касаещи вашето SEO. Погрижвайки се за тях, вие правите сайта си по-лесно откриваем.

4. Рекламирайте сайта си правилно

Трафикът, който получавате по време на вашата  Black Friday/Cyber Monday разпродажба, много зависи от това, как я популяризирате. Съществуват редица начини за това, най-популярните, от които са:

Изпращайте имейли на хората, абонирани за вашия бюлетин – по този начин ще можете да ги уведомите за посветената ви на Черния петък разпродажба, като не е необходимо това да става посредством поредния скучен спам имейл. Желателно е да проявите креативност и да се отличите от масовите имейли, които конкуренцията ви разпраща. Една бърза идея е да подберете най-популярните и продаваните ви продукти и да ги представите като каталог за идеи за подаръци. 

Използвайте социалните мрежи – благодарение на множеството социални мрежи имате възможността да промотирате сайта си както никога преди. Всички ваши последователи в мрежите ще могат да видят, когато публикувате нещо свързано с разпродажбата ви, а за тези, които искат да ангажират и останалата част от потребителите, Facebook, Instagram, Twitter, както и Pinterest предлагат платени рекламни кампании, благодарение на които съдържанието ви може да стане достъпно не само за последователите ви. Можете да се възползвате от функцията „гео-таргетиране“ благодарение на която ще можете да задавате определена таргет група, която да вижда рекламите ви. 

Google Adwords – това вероятно е най-ефективният метод за онлайн реклама, тъй като посредством Adwords сайтът ви ще се показва на челните места по ключова дума в търсачките, точно над естествените резултати.

5. Включете безплатна доставка

Понякога една безплатна доставка може да наклони везната във ваша полза и да накара потребителя да се реши и да си закупи нещо от вас. Естествено, ако не ви е изгодно, няма как да предлагате безплатна доставка на всеки един клиент. В такава една ситуация можете да определите минимална цена на поръчка, за която клиента да получава безплатна доставка. Идеята е да направите крачка към това да дадете на потребителя допълнителен стимул, за това да купува повече. 

6. Придайте непогрешима идентичност на онлайн бизнеса си - регистрирайте .BlackFriday домейн: 

С появата на стотици нови домейн разширения изборът на най-подходящия за вашия бизнес домейн е по-лесен от всякога. Нарастващият интерес към най-големият търговски ден в годината - Черният петък, логично доведе и до създаване на домейн .BlackFriday, който да посрещне нуждите на бизнеса за онлайн представяне на промоционалните кампании. Ако вие имате намерение да се възползвате от тази тенденция и да увеличите продажбите си, заявете вашия .BlackFriday домейн още днес!

Надяваме се да сте намерили тази статия за полезна и да имате една изключително успешна  Black Friday/ Cyber Monday разпродажба. Ако случайно се нуждаете от надежден, чаровен и разбиращ премиум уеб хостинг доставчик, то не търсете повече, защото ETNHost е правилният избор за вас, с уеб хостинг планове, които ще покрият всички ваши нужди. 

X