28 Юни 2016

33

450

От А-Я за А/Б Тестинга: Как да извлечете максималното за бизнеса си с негова помощ?

Трябва да вземете трудно решение? Не знаете как най-лесно да достигнете до аудиториата си? Това, от което се нуждаете е успешна стратегия, но не разполагате с огромния бюджет, който смятате, че ви е необходим? А/В тестингът е пример за умен, евтин и ефективен път до резултати, които дори и не сте подозирали, че може да достигнете.

Какво е А/В Тестинг

А/В тестингът е метод, при който се сравняват две версии на една уеб страница, за да се установи коя се приема по-добре от посетителите. От една страна имате версия А (контролна версия), а от друга – версия В (тази, която ще се конкурира с контролната оригинална версия А). В хода на теста половината посетители виждат версия А, а другата половина – версия В.
И чакате...

Това, което всъщност се случва е, че чрез имплементирането на необходимия инструмент и провеждането на експеримента, Вие може да прецените как промяната по сайта Ви се възприема и до какво ви е довела тя – до вас ще бъдат изведени статистически данни за целия развой на теста, всички плюсове и минуси от процеса.

Например имате страница за дарения и искате да разберете колко повече приходи бихте могли да генерирате. Затова, да речем, сменяте бутона ИЗПРАТИ с нов бутон – ПОМОГНИ. След края на теста ще знаете дали тази промяна е довела до повишаване на дарителите, повишаване на дарените суми или напротив.  Споменавайки инструменти, съществуват десетки разработки за тази цел, но едни от водещите са Optimizly, KISSmetrics, Google Analytics Experiments.

Как Да Започнем/ Научени Уроци

Както традицията повелява, началото  е най-трудно! Най-важно е да съставите план – какво искате да получите като резултат и каква промяна да направите, за да стигнете до него. Дали имате нужда от популяризиране, дали имате нужда от финансиране, дали искате да задържите посетителите си по-дълго на една страница... решения от този род.

Напишете си домашното! Постарайте се да развивате идеите си и да давате на хората това, което търсят, а не да правите напразни промени.

Създайте В-версия, не може да тествате нищо без нея. И нека бъде семпла. Редуцирайте опциите и тествайте промените една по една. Ако тръгнете по другия път, рискувате да завършите теста с объркани и недостоверни резултати. 

Езикът е важен! Много внимателно помислете как да изразите себе си, до голяма степен успехът Ви зависи от това. Ако искате някой да направи нещо, просто му го кажете – фокусирайте се върху глаголните форми, поситивните и ясни послания.

Тествайте! Важно е през апликацията, която ползвате, да изберете опцията за разномерно разпределяне на трафика между контролната и тестовата версия през целия процес, тъй като по подразбиране софтуерът ще изпраща повече посетители към по-добре представящата се страница.

Анализирайте! Ако експериментът Ви е минал успешно, поздравления! Във всеки случай събраните данни ще се окажат съкровище за бъдещите Ви маркетинг стратегии – можете да спечелите толкова много от дребните детайли... Едно е сигурно – ще добиете незаменими впечатления за клиентите си, ще опознаете нуждите им и ще сте способни да откликвате на стремежът им към един по-модерен, функционален и динамичен продукт.

Категории: Бизнес
X